Saken har blitt en valgkampsak som disse partiene rir på bølgen av, men husk at etter den søte kløe kommer den sure svie. Det forplikter nesten å rope et varsko til velgerne. For det første så er parkeringshuset bestemt av flertallet i bystyret og skal bygges. At mange partier nå har lagt seg på en populistisk linje for å tekkes motstandere, kan koste velgerne dyrt.

Høyere eiendomsskatt

En stemme til flere av disse partiene kan være en stemme til høyere eiendomsskatt, høyere rushtidsavgift og høyere bompenger. Husk at de velges for 4 år. Noen av partiene lover sågar en kamp mot planlagte fremtidsrettede infrastrukturprosjekter som igjen vil føre til en dårlig nærings— og miljøpolitikk. Husk at det er heller Ikke noe garanti for at et ansvarlig parti som Ap står med rak rygg i denne saken når millionregningene i erstatningssøksmål seiler inn på pulten.

Sågar var Halvor Fjermeros villig til å bygge P-hus på jernbanetomten, men ikke på torvet så da falt også miljøhensynet i hans innlegg. Til og med Vidar Kleppe har kastet seg på samme nei karusellen, noe jeg mistenker at han har hengt seg på grunnet folks motstand røster kan bli en valgseier for han og hvis kommunenes eventuelle snuoperasjon skulle bli en sak for kontrollutvalget, ja da bør Kleppe muligens være glad at ikke han sitter som leder av det utvalget lenger. Det er jo forståelig til en viss grad at folk synes det er parkeringsplasser nok i denne byen, men det er jo ingen som vil tvinge noen inn i anlegget.

Slipper tomgangskjøring

Det blir fritt frem for buss, sykkel og parkering i andre parkeringshus for den som vil fortrekke dette. Vi andre som ønsker lett adkomst i en travel hverdag får den muligheten, så enkelt er det. At man bruker så mange krefter på å henge ut et prosjekt som kan frigjøre arealer til næring, trivsel og bilfrie gater er uforståelig. Vi slipper tomgangskjøring, vi gjør sentrum attraktiv. Først sutres det over Sørlandsparkens fordeler, og så sutres det forlate meg igjen når det endelig det tas grep for å bedre forholdene for sentrum. Handelen i sentrum trenger et sentralt parkeringshus for å utvikle byen. Torvet raseres ikke, byggeperioden er kort, investeringen tas av private. Hele prosjekter er et godt miljøtiltak for trivsel og fremkommelighet.