— Det er absolutt ingen endringer i det produktet vi tilbyr, det hele dreier seg om en tekst som ble mistolket, sier Knut Morten Johansen, pressesjef for SAS i Norge, til Aftenbladet.

FYLL. Noen få passasjerer blir fulle når de reiser. Foto: Dutourdumonde/Fotolia,NTB scanpix

Forrige uke meldte nettstedetBonusfeber.dkat SAS med sin nye meny reduserte tilbudet for sine Plus-passasjerer. Nederst på siste side i de nye menyene var det nemlig et budskap som stod med liten skrift:«På flygninger utenfor de nordiske landene: Tre drikke er inkludert i SAS Plus».

Nok en forringelse av Plus-produktet, fastslo Bonusfeber-redaktør Flemming Poulsen på nettsiden, og overfor oss.

Les hele saken her:

— Enkelte vil tømme vogna på første rad

Johansen avviser at SAS har hatt som mål å redusere tilbudet til sine Plus-reisende.

- Av og til er det reisende som vil tømme vogna allerede på første rad. Kabinpersonalet ville derfor ha en tekst å støtte seg på, sier Johansen.

Til tross for denne utfordringen, velger selskapet nå å fjerne teksten.

— Vi tar teksten bort fra menyene. Utfordringen med passasjerer som vil tømme vogna på første rad skal vi klare å håndtere gjennom muntlig informasjon. Som tidligere vil residende i Plus få det de konsumerer i løpet av reisen gratis, sier Johansen.

- Skulle det vise seg at vi blir utsolgt eller at crew vurderer at alkoholinntaket går for langt, så håndterer de det ombord. Slik har det alltid vært, og slikfortsetter det også uten påtrykt tekst, sier SAS sin danske pressesjef, Trine Kromann-Mikkelsen, tilBonusfeber.dk.

Les også: