Det var alt annet enn enighet i fotballmiljøet da Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF) vendte sin partner gjennom mange år, TV2, ryggen, og solgte eliteserierettigheter fra 2013-2016 til betalingskanalen Canal +. Det skal herske stor uenighet mellom forbundsansatte, tillitsvalgte i NFF og klubbledere om dette var det rette å gjøre.

Som en direkte konsekvens har direktøren i fotballens salgsselskap, Fotball Media, Knut Kristvang, trukket seg. Også fotballforbundets kommersielle direktør, Ronny Aasland, har gått ut av Fotball Media etter at sjokksalget ble vedtatt.

Direktør i Fotball Media, Knut Kristvang, bekrefter overfor 100% Fotball at han har trukket seg fra sin stilling.

— Det stemmer at jeg er ute av Fotball Media, men jeg ønsker ikke å kommentere årsakssammenheng, sier Kristvang.

- Hvilke tanker gjør du deg om det ferske salget av fotballrettighetene?

- Det ønsker jeg heller ikke å kommentere.

Ronny Aasland har foreløpig ikke svart på våre hendvendelser.