KRISTIANSAND: — Dette er vår største sponsoravtale noensinne, sier Terje Marcussen, daglig leder i Vipers.

— Hvor mye er avtalen verdt?

— Jeg synes ikke vi skal oppgi konkrete summer, men vi kan si såpass at den er verdt mange hundre tusen, sier Marcussen.

Skal pryde drakta

Palmesus har også vært en samarbeidspartner denne sesongen, men kommende sesong blir avtalen mye større, og musikkfestivalen kommer til å pryde brystet på drakta - på bekostning av NOV, som er hovedsponsor denne sesongen.

Les også: Vipers spilte uavgjort mot bunnlag

— Det har vært en veldig positiv opplevelse å være med denne sesongen. Det er veldig spennende å se hvordan de bygger et solid produkt og skaper en fest i Aquarama i hver hjemmekamp, og neste år er vi sikker på at de kommer til å bli enda bedre. Dette ønsker vi å assosiere oss med, sier Anders Iglebekk, salgssjef i Palmesus.

En del av avtalen er at Vipers skal hjelpe med rigge ned alt utstyret etter at Palmesus er ferdig 2. juli.

— Vi får stor eksponering av vårt merkenavn, og tilgang til det nettverket Vipers har bygd opp. Dessuten får vi verdifull hjelp til å rigge ned festivalen igjen, sier Iglebekk.

Ettårskontrakt

Partene har i første omgang skrevet en ettårskontrakt.

— Men vi håper at dette skal være starten på et langsiktig samarbeid, sier Marcussen.

Festivalsjef Leif Fosselie forklarer slik hvorfor Palmesus velger å spytte mest penger inn i Vipers på bekostning av alle de andre tilbudene de får.

— Vipers assosieres med masse entusiamse og positivitet. De trekker flest tilskuere til kampene sine av alle lag i Norge og er den store snakkisen i byen. Vi har ikke hatt de samme assosiasjonene til alternativene, sier Fosselie.