havna7 (1).jpg Foto: Seaport Group

Jernbaneverket, havna og Veivesenet må samarbeide. Javel, jeg vet at det er en tung materie,men skal man gjøre noe framtidsrettet må man samarbeide.Å få mere gods over på tog er både miljøvennlig og så sparer vi veiene for mye ekstra trafikk.

Kostnader som gjelder

Når det gjelder selve utbyggingen er det kostnader som gjelder. Derfor er det både planmessig og kostnadsbesparende å gjøre alt på en gang. Ikke å bygge havna først og så kommer Jernbaneverketdiltende etter om noen år, og bygger til det det da måtte koste.

Samarbeid

Prøvde å få Veivesenet og Jernbaneverket til å samarbeide hjemme i Songdalen. Navarsete bevilgeti sin tid penger til lengre krysningsspor på Nodeland stasjon. Rett på nordsiden av stasjonen går veienunder jernbanen i en smal undergang. Hev meg rundt og kontaktet alt som kunne krype og gå i sakensanledning for å få utvidelsen lagt litt nordover for å få en bedre undergang i samme slengen. Men nei,utvidelsen ble mot all fornuft lagt sydover og den trafikkfarlige undergangen står der ennå...