Det skriver magasinet Kampanje på sine nettsider.

TV 2 og toppsjef Alf Hildrum får tøff konkurranse om de attraktive rettighetene. Sveriges mektigste mediekonseren, Bonnier, med Canal+-eier TV 4 Gruppen og toppsjef Jan Scherman er også interessert.

De har vel de samme ambisjonene som TV4 i forhold til å få nisjekanaler og begi seg inn i premiummarkedet og det har jeg full respekt for , sier TV4-sjef Jan Scherman til Kampanje.

De to kanalene samarbeider, sammen med danske TV2, om innkjøp av serier og filmer og salg av formater. Nå kjemper de altså om det samme produktet.

Vi har mange viktige områder hvor vi samarbeider, men vi må tåle at TV 2 og TV4 også kjemper om samme rettighet i Norge , sier Scherman.

Kommer TV 2s interesse for Premier Leauge til å få noen konsekvenser for samarbeidet mellom TV4 og TV 2?

— Jeg kan ikke ha noen synspunkter på det. Det blir som om TV 2 hadde en virksomhet i Sverige, og så kom de og fortalte oss hva vi kunne gjøre og ikke kunne gjøre. Det fungerer ikke på den måten, sier TV4-sjefen.

TV4 Gruppen har også Telenor på sitt lag, og selv om avtalen dem i mellom hindrer Telenor å støtte konkurrerende satsinger i premium-tv-markedet, mener den norske telegiganten de ikke bryter avtalen.

Salget av rettighetene er det i dag rettighetsselskapet Medge Consulting, som har koblet seg opp med fotballagent Rune Hauge, som tar seg av, og etter det Kampanje kjenner til har TV 2 satt rådgivningsselskapet Stella Advisors for å jobbe med rettighetskjøpet.

Kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy i TV 2 vil ikke bekrefte overfor Kampanje hvorvidt de har satt konsulentselskapet Stella Advisors eller hva TV 2 tenker rundt Premier Leauge i dag.