Ifølge nettstedet Kampanje har et hittil ukjent selskap overtaket i budrunden om engelsk ligafotball.

Kun formaliteter skal gjenstå før konsulent— og rettighetsselskapet Match Consulting underskriver avtalen med Premier Leauge, melder Kampanje .

— Det kan jeg dessverre ikke kommentere, sier Peter Liljestrand i Match Consulting til Kampanje.

De står klare til å bla opp 1,2 milliarder kroner for eksklusive rettigheter i alle de fire nordiske landene for de neste tre årene. Det gjelder både på tv, internett og mobil.

Kampanje skriver at Match Consulting ser på muligheten for å etablere en egen Premier League-kanal, enten en felles nordisk kanal eller fire enkeltstående kanaler.

Også TV4, som eier Canal+, og Modern Times Group, som styrer Viasat-kanalene i Skandinavia kjemper om rettighetene.

Budfristen for retten til å sende Premier League-fotball de neste tre årene gikk ut fredag 4. desember.

Canalplus har hatt rettighetene til Premier League siden 1998. Sist rettighetene ble solgt måtte Canalplus’ daværende eier SBS Broadcasting ut med 800 millioner.