– Seertallene er gode, og det til tross for at mange allerede har inntatt påskefjellet. Kampen gikk dessverre ikke helt slik vi hadde håpet. Men heldigvis fikk vi et godt resultat i Bulgaria. Det betyr at håpet om EM-sluttspill fortsatt lever videre. Vi får glede oss over det, og at seertallene bidro til at MAX gjorde sin beste dag så langt i år på lørdag, sier Espen Skoland, kommunikasjonsdirektør i TVNorge og Discovery Networks.

Tallene utgjorde en seerandel på 35,9 prosent i den kommersielle TV-målgruppen, som består av seerne fra 15 til 50 år.

– Det var nok en del som ble skuffet da 1-0-målet kom. Første omgang ble sett av 512.000, men bare 413.000 fulgte kampen videre i andreomgang, sier Skoland.

Det ble norsk nedtur lørdagskvelden da Kroatia vant hele 5-1. Kampen var Martin Ødegaards første fra start i EM-kvalifiseringen.