Alt om VM får du her:

Nesten 1,3 millioner seere fulgte Spanias 1-0-seier mot Nederland.

– Vi er svært fornøyd med de høye seertallene, og det setter et utrolig punktum for det som har vært et fantastisk VM for oss , sier TV 2s fotballsjef Vegard Jansen Hagen til NTB.

Markedsandelen søndag kveld var pene 71,3 prosent. Under ekstraomgangene var seertallet oppe i 1.472.000. Det eksakte snittallet ble 1.287.000 seere. Kampen går inn på listen over de ti mest sette programmene på TV 2. Mest sett er Idol-finalen i 2005 med 1.475.000 seere i snitt. Kanalen har satset tungt på VM med lange studiosendinger før og etter kamp.

– Vi synes samtidig det var fantastisk å få avslutte VM-sendingene med en folkefest på Kontraskjæret rundt finalen, det ble en helt unik avslutning, sier Jansen Hagen.

TV 2 har fått noe kritikk for å for mye reklame i pausene under årets VM, men seertallene fra kampene har vært oppløftende for den reklamefinansierte fjernsynskanalen.

Viasat4 har også fått et solid løft under VM-ukene. 440.000 seere i snitt fulgte lørdagens bronsekamp mellom Tyskland og Uruguay. På det meste var 608.000 seere innom sendingen. Markedsandelen var på pene 38 prosent.

– Vi håper på en langtidseffekt for kanalen som en følge av sterke seertall og all oppmerksomheten Viasat 4 har fått gjennom VM , sier Glenn Støldal i Viasat til NTB.

I Sverige fulgte et snitt på 2,6 millioner svensker sendingene på SVT.

Video: Se video fra feiringen i Madrid:

Spanjolenes elleville fest