Her svarer i grunnen Bibelen for seg selv: «Herrens ord er rene ord, likesom sølvlutret i en smeltedigel i jorden — syv ganger renset».

Han skriver videre at ikke noen kan bevise Gud. Det er jeg enig i, men så har jeg heller aldri funnet noen som kan bevise at Gud ikke er til. Guds eksistens kan ikke motbevises, likeså lite som bevises. Men det finnes mange argumenter for Gud som har gjort at jeg er overbevist om at Gud er reell, og de viktigst er i skapelsen, i hans ord og i hans sønn, Jesus Kristus.

DNA-koden

Hvis jeg fant en kodet melding, ville min antagelse være at det er en intelligent avsender av meldingen. Hvor komplisert er ikke DNA-«koden» som alt liv bærer i sine celler. Er ikke kompleksiteten og formålet til DNA et argument for en intelligent forfatter av koden? Og Gud har ikke bare gjort en intrikat og finstemt fysisk verden - han har også innpodet en følelse av evigheten i hjertet på hver person (). Menneskeheten har en medfødt oppfatning at det er mer til livet enn det som møter øyet og at det er en tilværelse etter denne jordiske tilværelse. Og mennesker over hele kloden, uansett kultur, har alltid dyrket et system for tilbedelse. Gjenstand for tilbedelsen kan variere, men følelsen av en «høyere makt» er unektelig en del av å være menneske.

Gud har også åpenbart seg for oss gjennom sitt ord, som for eksempel «Det som intet øye har sett, og intet øre hørte, det som ikke oppkom i noe menneskes hjerte, det har Gud beredt for dem som elsker ham». Og jeg for min del må samtykke i dette. Mange av de tanker og veier Bibelen beskriver, kan nærmest umulig ha oppkommet i et menneske.

Ordet var Gud

Den tredje måten som Gud åpenbarer seg på, er gjennom hans sønn, Jesus Kristus. «I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham og uten ham er ikke noe blitt til av alt som er til». Her viser «Alt er blitt til» til tidens begynnelse og står i kontrast til «I begynnelsen var Ordet» som viser til før universet av tid, rom og materie ble til. Og den eviges kraft og eksistens betegnes som Ordet. Og Ordet åpenbarte seg for menneskene - «og Ordet ble kjød og tok bolig i blant oss. Og vi så hans herlighet, en herlighet som den en enbåren Sønn har fra sin Fader, full av nåde og sannhet «.