Det ble telefon— og epoststorm til landets redaksjoner da Canal + sin internettjeneste C Sports ikke klarte å holde det de har lovet under tirsdagens landskamp mellom Danmark og Norge.

Kanalen innrømmer at de ikke hadde tatt høyde for den store trafikken som kom. Etter kampen kom følgende beskjed på Canal + sin hjemmeside:

”CANAL+ beklager problemene som har oppstått på C SPORTS i dag, og vil selvfølgelig refundere kampbilletten til alle som ikke fikk sett kampen på csports.no. Vi kommer tilbake med mer informasjon om hvordan man skal gå frem i løpet av morgendagen.”

Ifølge Forbrukerrådet har ikke Canal + noe valg:

— Dette her er ganske enkelt. Hvis du ikke har fått det du har bestilt og betalt får, så bør beløpet refunderes, sier Thomas Nortvedt, fagdirektør i Forbrukerrådet.

Like før kampen mellom Danmark og Norge skulle sparkes i gang i Parken i København brøt Canal+ sin nettside sammen. Der hadde mange fotballinteresserte nordmenn registert seg, og betalt 159 kroner for å få sett kampen.

Nortvedt i Forbrukerrådet er langt fra imponert over Canal+. Han peker på at det er mange som i utgangspunktet er irriterte på både GET og Canal+.

— Også har de denne muligheten med å tilby kampen på nett, også klarer de ikke levere det en gang. Det er fryktelig dårlig. Når de tar så mye penger som 159 kroner, så må de tilpasse salget til den kapasiteten de har. Her viser de dårlig kompetanse, slår Nortvedt fast.

— De som har fått ødelagt kvelden og kampen, og kanskje valgte å se kampen på nett fremfor å besøke venner eller se den på pub, de må få kompensasjon.

Norges siste EM-kvalifiseringskamp mot Kypros er på hjemmebane og går følgelig på TV 2. >