Etter 15 år med Rema på laget, tar Trondos og Coop over som samarbeidspartner fra 1. januar 2015. Dermed har administrerende direktør Torbjørn Skei to av de sterkeste trønderske idrettslige merkevarene på laget. Økonomien i avtalen har partene blitt enige om å holde hemmelig, men kontrakten har en varighet på fire år.

Vil ikke sammenligne

— Hvem har den beste avtalen med dere, Rosenborg eller Petter Northug?

— Det ønsker jeg ikke å utdype. Men de er hver for seg ganske spennende sponsorobjekt. Petter er veldig glad i RBK, og jeg oppfatter at det var stor glede hos Petter og manageren da Trondos tegnet avtale med RBK.

- Så han visste om dette før pressekonferansen?

— Han ble tipset undervegs om at det var noe på gang ja, sier Torbjørn Skei.

- Er dette den største sponsoravtalen dere har?

OGSÅ MED COOP: Petter Northug. Foto: NTB SCANPIX

— For Trondos sin del er det definitivt den største, sier han

- Genialt

Northug selv bekrefter at han liker å være på samme lag som RBK på sponsorsida.

— Dette er helt genialt. Jeg har gode relasjoner både til RBK og til Coop fra tidligere, og ser muligheter for synergier for alle tre parter, sier Northug via sin manager Are Sørum Langås.

Ukjent størrelse

RBK-leder Tove Moe Dyrhaug ønsker ikke å kommentere om det gir en økonomisk gevinst for RBK å bytte ut Rema med Trondos og Coop.

— Vi har blitt enige om å ikke kommentere økonomien i avtalen. Men med denne avtalen har vi skrevet tre store avtaler i løpet av det siste året. Det viser at vi fortsatt er attraktive, og det er jeg glad for. Coop kommer inn på nivå to i sponsoratene våre, under sparebanken. Og på nivå to er det selvfølgelig et visst nivå på økonomien i avtalene, og det gir eksklusivitet på dagligvarebransje hos oss, sier hun.

Det betyr en ryddesjau i alle Rema-logoene på Lerkendal på nyåret.