KRISTIANSAND: — Rapporten avdekker absolutt en del svakheter ved vårt system. Men nå har vi fått en egen enhet (EBT) som skal ta seg av søknader innen omsorgsetaten, sier Røysland. Han frykter det er umulig å få et absolutt vanntett system, men tror ting skal bli bedre. - Vi må se hvor vi gjør feil. Administrasjonen har en jobb å gjøre ved å gå gjennom revisjonens rapport. - Visste du at noen måtte vente i tre år for å få svar på søknad? - Jeg har fått noen tilbakemeldinger fra brukere og pårørende om at det kan ta lang tid, og har fått bekreftet det her og nå. Nå får vi en anledning til å disktutere hvordan saksbehandlingen kan bli bedre, sier Røysland. - Noe av dette overrasker meg. Vi skal være veldig lydhøre for hva brukere og pårørende syns om systemet. Jeg har fått tilbakemeldinger på at det er vanskelig å klage. Det viser seg vel mer og mer at vi trenger en ombudsordning til å hjelpe folk fram i et byråkratisk system, sier Røysland.