Jeg regner med at Olly kan svare for seg selv, men... det kler deg dårlig, Odd Jørgensen, å ikle deg offerrollen her. Flere har benyttet denne strategien før deg.

Jeg vil kommentere noe av det du tar opp i ditt innlegg:

Når du skrur tiden tilbake er jeg redd du tar munnen for full når du inkluderer hjemmetjenesten i din hyllest og viser til berømmelse helt inn i de innerste kretser i storting og regjering.

Jeg våger å tro at Odd Jørgensen i sin yrkeskarriere har erfart at endringsarbeid mobiliserer motstand hos de ansatte fordi det skaper utrygghet. Når endringsarbeidet innebærer at ansatte mister goder, vet de å mobilisere. Ansatte som mister goder og deres motstand mot endringene er det du skriver om i ditt innlegg. At medarbeidere som bor i Finsland og har fremmøtested i Kilen reagerer negativt på å måtte møte opp i Søgne, er helt naturlig. At ansatte i lille Finsland skal betjene sine sambygdinger høres besnærende ut, men ikke ønsker jeg å bli stelt av nabokona eller deres datter.

«Opplegget i Songdalen var for ekspansivt og måtte tilpasses systemet i gamle Kristiansand». Det er vel riktig å si at hjemmetjenesten i Songdalen naturlig måtte tilpasse seg systemet i NYE Kristiansand. Dette innebar at 2 soner i alle bydelene ble samlokalisert ut fra faglige begrunnelser. Det vanskeligste for hjemmetjenesten i Songdalen var nok å forholde seg til og akseptere at de hadde 5 årsverk mer enn de andre sonene. Disse ble naturligvis inndratt.

Når du velger å benytte metaforen «kremen» om de ansatte i hjemmetjenesten i vår sone, er det kanskje i et forsøk på å bøte på den litt upresise uttalelsen dere har kommet med. Noe som fort slo meg var at du helt ser bort fra at kremen har begrenset holdbarhet og at noe av det du åpner for er å tydeliggjøre at kremen har surnet.

Innlegget er forkortet. Red.

SI DIN MENING! Vi vil gjerne at du skal bidra med din mening, både på nett og i papir. Send ditt innlegg til debatt@fvn.no

Hva er et godt innlegg? Her er noen tips.