KRISTIANSAND: — Alt har stått på hodet denne uka, men nå kan jeg endelig konsentrere meg om programmet igjen, sier festivalsjef Svein Inge Olsen i Protestfestivalen.

Den siste uka har han nemlig brukt mye tid på å diskutere med festivalens økonomiansvarlige. På grunn av 40.000 kroner i manko har Olsen vært i tvil om hvorvidt festivalen i det hele tatt lar seg avvikle. Nå har imidlertid Stormberg stormet ham til unnsetning:

Naturdebatt

— Vi har lenge forsøkt å få Stormberg med som sponsor. Nå er de endelig med, og noe av årsaken er at vi på årets festival arrangerer en debatt som tar opp spørsmålet om hvorfor vi ikke ferdes så mye i naturen lenger. Jeg vet Stormberg er opptatt av dette, og nå har de altså sagt ja til å støtte oss i tre år framover med 100.000 kroner til sammen, sier Svein Inge Olsen.

Sosiale medier

Den andre Olsen, altså Stormbergs daglige leder Steinar Olsen, var mannen som nylig fikk mye medieoppmerksomhet da han gikk Sørlandet på tvers. Det gjorde han fordi Stormberg hadde klart å vinne Fædrelandsvennens kåring av årets sørlandsbedrift, mye ved hjelp av mobilisering gjennom sosiale medier. Selv sier "Stormberg-Olsen" dette:

— Jeg har stor tro på å bruke sosiale medier til markedsføring. Der kan man nå ut til mange engasjerte mennesker med informasjon om arrangementer, og det er et godt alternativ til enveiskommunikasjon. Vi har vært medspiller til Protestfestivalen i flere år allerede, og nå har vi også blitt sponsor. Det viste seg at vi har fått litt høyere salg enn forventet det siste året, og vi har et vedtak om at en prosent av Stormbergs omsetning skal brukes til veldedige og samfunnsnyttige formål. Støtten er ikke knyttet til et bestemt formål, sier Steinar Olsen.

Resten av Protestfestivalens sponsorbudsjett ser slik ut: Sparebanken Pluss og Vekstra AS: 100.000 kroner hver.

Mosvold & co AS og Hotel Norge: 50.000 kroner hver.

G-Bil, Ole Lunde AS, Fire Årstider AS og BR-Gruppen: 20.000 kroner hver.