Nå er treningsvideoen min sett over fire millioner ganger

Jeg blir faktisk litt rørt av noen av tilbakemeldingene, mens andre egner seg ikke på trykk en gang.

Publisert:

Nauy Vu Nguyen måtte amputere beinet etter en heroinoverdose. Sidenhar har han trent seg opp for å motivere andre. Foto: Privat

Brukergenerert innhold

  • Nauy Vu Nguyen
Denne artikkelen er over fem år gammel

Hei og takk for sist. Den første bloggen min i Lokalsporten ble lest av veldig mange, og det er jeg svært takknemlig for. Jeg synes det er utrolig gøy at jeg har blitt lagt merke til. Ikke bare her hjemme i Norge, men også i utlandet. Forrige uke utvekslet jeg meldinger med calisthenics-legenden Frank Medrano, som har over tre millioner følgere på sin Facebook-side.

Han spurte meg om han kunne legge ut en av mine treningsvideoer på hans fanside på Facebook. Jeg syntes det var kjempekult at han spurte og sa ja til dette. Videoen under er nå sett over 4,3 millioner ganger og har fått vanvittig mye bra respons fra folk over hele verden. Jeg blir faktisk litt rørt av noen av tilbakemeldingene, mens andre egner seg ikke på trykk en gang. Jeg har laget et par treningsvideoer, nettopp for å inspirere og motivere andre og tror jeg har klart å nå ut til folket.

I 2003 begynte jeg og fire kompiser å trene sammen. Vi trent 3-4 ganger i uken og hadde ingen faste programmer som vi kjørte. Det var mest tulletrening når jeg tenker over det i dag. Etter hvert så tok jeg treninga litt mer seriøst og trente kun med han ene fra gjengen frem til 2005-06, til jeg begynte å ruse meg igjen og havnet i ulykken der jeg måtte amputere beinet. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg, flyttet jeg til Kristiansand i 2011 og meldte meg inn på Elixia og har trent her siden.

skjerm Foto: Skjermdump

Jeg har aldri gått på en diett, jeg tenker heller så lenge jeg får i meg nok av de næringsstoffene jeg skal ha i meg i løpet av dagen, dvs proteiner, karbohydrater, fett og antall kcal så er det mer enn godt nok for meg, og det har funket veldig bra så langt. Ettersom jeg sitter mye på jobb, gleder jeg meg til jeg er ferdig for dagen slik at jeg får brukt kroppen skikkelig.

Slik ser min treningsuke ut:

Mandager = Rygg

Tirsdager = Skuldre

Onsdager= Bein

Torsdager = Bryst

Fredager = Armer og mage

Før handlet treningen min om å løfte mest mulig, jeg brydde meg ikke så mye om teknikken. Nå løfter jeg litt mindre og mer riktig, nettopp for å unngå skader. Kvalitet fremfor kvantitet, ikke sant?

Publisert:
Vil du skrive for Lokalsporten?
Rune Stensland, Fædrelandsvennens produktsjef for Lokalsporten, ønsker bidrag fra nye skribenter velkommen. Ta direkte kontakt med Rune på 975 97 785
  1. Blogg
  2. Calisthenics
  3. Rus