Da var det klart for årets fjerde NM-runde i racing. Denne gangen som sist på Rudskogen, en bane jeg sliter mer i enn de mer motorsterke bilene gjør. Nytt denne helgen er at det var sammen med Rudskogen Motorfestival som trekker mange tusen tilskuere og det er mye annet som skjer av oppvisninger o.l.

Fredag var det trening. Kun et treningspass på 25 min. Hadde et ok tempo, men bilen var litt ustabil i nedbremsinger i de raskeste partiene. Gjorde en del justeringer på bilen for å prøve å få den til å fungere bedre på kvalifiseringen på lørdag.

I lørdagens kvalifisering stemte ting bedre og endringene som vi gjorde på bilen funket veldig bra! Kjørte fire runder, men ble hindret av andre biler på de tre første. Fant ei luke som gjorde at jeg kunne pushe hele runden og klarte å sette ny personlig rekord og det holdt til raskeste tid i klassen og beste startspor med en margin på 0.008 sekunder.

Løp 1:

Fikk en dårlig start og mistet to plasser inn i første sving. Hang bra med bilen foran, men i et forbikjøringsforsøk som endte med kontakt mellom bilene og begge var ute på gresset, mistet jeg enda en plass og var nede på 4. plass. Noe i forstillingen var slått skjevt så jeg måtte svinge til venstre for å få bilen til å gå rett frem på slettene, men jeg klarte å kjøre meg opp til 3. plass og så satte jeg løpets raskeste rundetid mens jeg tettet luken til bilen foran. Kom forbi ham tre runder før mål og plukket flere sekunder på lederen, men han hadde for stor luke til at jeg klarte å ta ham igjen før mål.

Løp 2:

Startet fra 3. startspor og fikk en grei start. Ble liggende og knive om 2. plassen i hele løpet. Jeg var opp på siden og nesten forbi flere ganger, men ettersom den bilen går mye fortere på slettene, klarte han å dra nok i fra til at jeg ikke klarte å ta ham inn i svingene. Litt skuffende resultat siden det er de to som kom i mål før meg som jeg kjemper om NM-tittelen med.

Løp 3:

Startet fra 2. startspor, og fikk en bra start og kom ut som nr 2. Lå bak og jaget og da bilen foran kom litt langt ut i en sving så tok jeg ham på inneren og kunne derfra kjøre mitt eget løp. Pushet det jeg kunne i noen runder og satte ny pers med 0,5 sek og fikk ei god luke som jeg kunne kontrollere inn til seier!

Etter to litt skuffende løp var det deilig å få en seier i siste løpet der jeg kunne ta teten og styre løpet som jeg ville siden jeg har vært den raskeste bilen i klassen hele helgen!

Nå er det to uker til finalehelgen på Vålerbanen 15-17. september der NM skal avgjøres. Jeg har fortsatt ledelsen i NM og Vålerbanen er min favorittbane så jeg ser virkelig fram til den helgen.

Takk til alle sponsorer, familie og venner som stiller opp og hjelper meg med dette. Setter utrolig pris på det!