«Den første Erling Haaland Phantom Player Edition stiger opp fra det uunngåelige og nådeløse norskehavet», skriver Nike i sitt siste Instgram-innlegg.
Som igjen viser at det er få stjerner som skinner sterkere på fotballhimmelen enn Erling Braut Haaland.
Torsdag var det klokkemerket Breitling som har valgt å bruke ham som ansiktet til klokkemerket Navitimer 41. En klokke med utsalgspris på minst 50 000 kroner.
Nå er det Nike som kommer med en egen Haaland-sko.
Jærbuen havner dermed i samme klasse som Ronaldinho, Cristiano Ronaldo og Neymar, som alle har hatt sine egne Nike-sko. Det er kun de aller, aller største stjernene som får en egen sko hos utstyrsgiganten.
Haaland ble også avbildet med de nye skoene på Manchester City-trening denne uken.
– Han er helt der oppe blant de aller mest populære, om ikke den mest populære fotballspilleren, i verden. Det er jo ikke sånn sett overraskende nå, men det er veldig stort sett med norske øyne, sier Vegard Arntsen i Sponsor Insight.
– Det er svært få som blir brukt på den måten der, og det er helt enormt for en norsk idrettsutøver, sier Arntsen videre.
Jan Ove Nystuen er merkevaresjef i Norges Fotballforbund og er en av dem som nyter godt av Haalands popularitet.
– At Erling får sin egen skomodell er et bevis på at han har et verdensomspennende nedslagsfelt og at han treffer målgruppene, sier Nystuen til VG.
Denne uken dukket også Haaland opp i en reklamefilm for Nike, i rollen som badevakt. Med i filmen er også artistene Drake og Billie Eilish.
Haalands avtale med sportsgiganten skal være verdt 250 millioner kroner i året.
Søndag ettermiddag møtes Haalands City og Martin Ødegaards Arsenal til toppoppgjør i Premier League.