Håkan Södergren, som er daglig leder i Norsk Topphockey, var svært fornøyd da han snakket med Aftenbladet noen timer før den femte finalekampen i Stavanger tirsdag kveld. For nå kan han senke skuldrene, vel vitende om at hovedsponsoren for eliteserien nå er på plass de neste fem årene.

— Denne avtalen viser at norsk ishockey har tatt store steg i riktig retning. At den samme sponsoren, som har vært med oss de siste elleve årene, vil fortsette samarbeidet og i tillegg øker avtalens verdi og omfang, er vi veldig glade for, sier Södergren til Aftenbladet.

- Sporten er på rett vei

Med den nye avtalen forplikter digital-tv og bredbåndsselskapet GET seg også til å gå inn på sponsorsiden til landslaget, samt den nasjonale skøyte- og hockeyskolen. I tillegg fortsetter de altså samarbeidet med eliteserien, som også de neste fem årene vil bære selskapets navn.

— At vi får inn en sponsor på hockeyskolen er veldig gledelig. Det betyr at vi kan tilrettelegge enda bedre for barna som vil begynne å spille ishockey, sier Håkan Södergren, som er veldig glad for å se utviklingen ishockeysporten har hatt de siste årene.

Følg oss på Twitter

Følg oss på Facebook

— Tidvis har vi nok slitt med omdømmet, det må vi bare erkjenne. Men vi utvikler oss hele tiden. Stavanger med Oilers og DNB Arena er et viktig lokomotiv for den hjemlige serien. Samtidig har enere som Mats Zuccarello og Patrick Thoresen bidratt til å øke interessen både nasjonalt og internasjonalt. Dette er gode og sunne forbilder som vi setter stor pris på. For elleve år siden hadde elevene på videregående skole én eneste hockeylinje å velge i Norge. I dag har vi 16. Hockeysporten er på rett vei, og nå vil vi ha muligheter til å sette inn enda mer ressurser inn på å utvikle fremtidens norske hockeyspillere, sier Håkan Södergren.

- Potensial for vekst

Direktøren for samfunnskontakt i GET, Øyvind Husby, er naturligvis fornøyd med å spille på lag med ishockeyen i ytterligere fem år. Nå gjenstår det bare å få lag fra Trondheim og Bergen med på festen.

— Det hadde vært helt perfekt. Over 500.000 tilskuere har sett ishockey fra tribuneplass denne sesongen. Og fortsatt er potensialet stort for fortsatt vekst, sier Husby til Aftenbladet.