Av førsteopplaget på 8000 er allerede 5500 DVD-er forhåndsbestilt. Dermed går Sportsklubben i pluss allerede før DVD-ene har kommet ut i butikkene. Men klubben vil ikke si hvor mye de tjener produktet.

— Alt jeg kan si er at vi er i balanse og vel så det. Vi kommer til å tjene penger på dette, selv om det er en kostbar investering å få laget denne DVD-en, sier SK Branns merchandise-ansvarlig Hans Lokøy. DVD-ene koster 249 kroner per stykk. Selges alle 8000 gir det inntekter på nærmere to millioner kroner. Trekker man fra utgiftene fra produksjonen vil likevel Brann sitte igjen med en fin slump. Lokøy mener uansett at kjøperne vil få valuta for pengene.

— Vi tror det er den beste fotball-DVD-en som har kommet ut i Norge. Såpass ubeskjeden er vi. DVD-en inneholder blant annet eksklusive innslag fra det indre livet i klubben, sier Lokøy.

Selv om DVD-en fra årets gullsesong allerede nå ser ut til å bli et populært produkt, kan ikke Lokøy love at det blir en tradisjon å oppsummere sesongen på denne måten hvert år.

- Vi kan tenke oss å gjøre det, men det er en kostnad med det. I år vet vi at det er verdt det og at etterspørselen er stor, sier Lokøy.