Selv om påmeldingen bare har vært åpen i et par uker, og fristen er satt til 1. oktober, har det allerede kommet inn rundt 20 påmeldte lag til årets Gatecup.

I fjor deltok hele 125 jente— og guttelag i turneringen som avholdes i Randaberg Arena. I år har arrangøren bestemt at maks 128 lag kan delta. Det er rett og slett ikke kapasitet til flere lag i turneringen som starter om morgenen lørdag 24. oktober og avsluttes med finaler samme kveld.

Seks baner

Randaberg Arena deles opp i seks baner på 20 x 40 meter. Her spilles det kamper hele tiden. Vi vil også i år ha en egen tv-bane hvor det skal sendes over 20 kamper direkte på aftenbladet.no. Her blir det også intervjuer med lagene som deltar. Selvsagt spilles både jente— og guttefinalen på tv-banen.

Gatecupen foregår i rundt 11 timer, fra 09.00 til 20.00. Dette blir en fantastisk dag med fotball, moro og flotte premier. Meld dere på allerede nå, det er gratis. I fjor var det 46 jentelag og 79 guttelag som deltok.

Hovedpremien er en drømmedag på Viking Stadion. Alle spillerne på vinnerlaget får billetter og VIP-losje med tre retters middag til en Viking-kamp. De får også hver sin pokal til odel og eie. Skulle vinnerlaget ønske en tilsvarende premie med et annet av fylkets topplag, kan vi nok ordne det også.

Men ingen av deltakerne i Gatecupen går tomhendte hjem. Alle får billett til Viking-kamp og t-skjorte som beviser at de har spilt den tradisjonsrike og gjeve cupen.

Slik gjør du

Slik melder du på ditt lag: Finn noen venner fra nabolaget eller klassen din. Dere må være fem spillere + to innbyttere, altså sju personer til sammen.

Finn på et kult lagnavn og ta et lagbilde. Meld dere på ved å sende en e-post til: heidi.osterhus@fotball.no innen 1. oktober.

På grunn av at turneringen nå spilles innendørs, er det som nevnt maks 128 plasser. Første lag til mølla! Som nevnt er det egne jente- og guttelag.

Påmeldingsfristen er 1. oktober. Deltakere født i 2002, 2003 og 2004 kan delta i Gatecupen.

Påmeldingen skal inneholde

A: Lagbilde

B: Navn på laget

C: Navn på spillere

D: Bydel

E: Alder på spillerne

Sendes på epost til: heidi.osterhus@fotball.no

Det settes opp lag med fem spillere + to innbyttere, både jente- og guttelag

Ingen vil gå tomhendte hjem. Alle deltakerne vil få både t-skjorter og vikingbilletter. Gatecupen arrangerer av Stavanger Aftenblad og Rogaland Fotballkrets.

På aftenbladet.no kan du også se en kul video som viser hvordan 2013-turneringen var.

Reglementet

1. Alle arrangementsutgifter dekkes av arrangørene. Eventuelle reiseutgifter dekkes av det enkelte lag.

2. Hvert lag består av fem spillere med to innbyttere. Innbyttere kan skiftes inn og ut i hele kampen, men dommerne skal godkjenne skiftene.

3. En og samme spiller kan ikke delta på to forskjellige lag i turneringen. Hvis så skjer blir spilleren og laget utelukket fra turneringen.

4. Spillerne på laget må være bosatt i samme strøk av byen. Det er ikke tillatt å bruke spillere fra forskjellige bydeler. Lag fra distriktene har ikke anledning til å benytte spillere fra andre bygder o.l.

5. Øvre aldersgrense på spillerne er 13 år. Spillere som fyller 14 år før 1/1 2015 kan ikke delta. Nedre aldersgrense er 11 år, spillere som fyller 11 år i løpet av 2014. Lag som benytter ulovlige spillere, blir utelukket fra turneringen.

6. Gatecupen arrangeres som cup etter utslagsmetoden. Spilletiden er 2x10 minutter i de innledende rundene. I kvart- og semifinalene er spilletiden 2x15 minutter, og i finalen 2x20 minutter. Ved uavgjort i de innledende rundene avgjøres resultatet ved loddtrekning. Ved uavgjort i kvart- og semifinalene vinner det lag som har flest hjørnespark. Skulle det fortsatt stå uavgjort, avgjøres kampen ved loddtrekning. Ved uavgjort i finalen spilles det ekstraomganger på 2x10 minutter. Det lag som eventuelt scorer først i ekstraomgangene er vinner, og kampen avbrytes. Skulle kampen fortsatt stå uavgjort etter ekstraomgangene, avgjøres kampen etter antall hjørnespark i hele kampen. Ved fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved loddtrekning.

7. Vinnerlagene får en flott fotballopplevelse i premie. Mer informasjon om dette kommer om kort tid. Samtlige spillere på finalelagene blir tildelt statuetter, og blir invitert på en hyggelig tilstelning.

8. Turneringsleder er Heidi Østerhus, som også utgjør en jury sammen med Rogaland Fotballkrets daglige leder Trond Tengesdal, ved eventuelle protester. Avgjørelsene er endelige.