Stavanger (aftenbladet): Under Vikings hjemmekamp mot Strømsgodset fredag, fikk 12.090 tilskuere se den digitale innrammingen på stadion for første gang.

De 260 meterne med digitale reklameskilt som rammer inn banen var fancy, men falt ikke i god smak hos alle.

På noen av reklamene var lyset veldig sterkt, spesielt for de som satt på de nederste radene.

– Lyset var for sterkt. Det så vi selv etter ti minutter og justerte styrken ned. Vi fikk ikke tid til å teste skiltene med flomlys i forkant, forklarer Dag Ove Aksland, kommersiell direktør i Viking overfor Aftenbladet.

Både Viking og Aftenbladet har fått noen henvendelser fra tilskuere i etterkant av oppgjøret. Disse tar Viking på alvor.

– Vi er ydmyke og skal selvfølgelig tilpasse lysstyrken i reklameskiltene. Et par av reklamene skal også byttes, sier Aksland.

Han har også snakket med spillerne i Viking, men ingen av dem hadde noe å utsette på reklameskiltene.

Sportsdøgnet: