— For oss er dette billettfeber. Folk vil tydeligvis se Europaligafotball. Dette er langt over det vi hadde sett for oss. I 2012 solgte vi totalt 5000 pakker. Dersom denne farten holdes oppe, vil vi ende langt over det, sier organisasjonsleder Trond Alstad i RBK

Etter to og en halv times billettsalg, har Rosenborg allerede passert 1500 solgte pakker.

— Tradisjonelt sett har Europaligaen trukket på langt nær like mye publikum som Mesterligaen. Derfor har vi vært veldig spent på mottagelsen. Men det ser ut som entusiasmen rundt laget i serien har smittet over på Europaligaen. Heldigvis, sier Alstad.

Dessert

Klubben opererer med «2012-priser» på billettpakkene. Organisasjonslederen hevder det har blitt godt mottatt blant supporterne.

— Jeg registrerer at vi får bra og positiv respons på prisene. Og vi har tenkt at det er viktig å tilby kampene i Europaligaen til en rimelig pris – som en dessert som flest mulig skal få ta del i. Vi mener også at vi spiller en artigere fotball enn i 2012, så produktet er også bedre, sier han.

Tekniske problem

Likevel har ikke alt gått på skinner den første salgsdagen. Sesongkortinnehaverne har opplevd problemer med gjenkjøp av plassene sine til kampene mot St. Etienne, Lazio og Dnipro Dnipropetrovsk.

— Det er klart det er uheldig at det tekniske ikke fungerer. Feilen ligger i England, og vi er lovet at det jobbes på høytrykk for å få løst problemene. Men uansett er det ingen fare for de med sesongkort. Plassene deres er reservert helt frem til den 16. september, så det er god tid, sier Alstad.

16. september er også datoen da RBK slutter å kun selge pakker til alle tre hjemmekampene samlet. Fra den 17. september vil det også være mulig å kjøpe billetter til enkeltkamper.