Rosenborg har spilt for et fullsatt Lerkendal så å si hele sesongen. Interessen har vært stor i gullsesongen for trønderne. Salget av sesongkort for 2016-sesongen er allerede i gang, og de foreløpige tallene lyder svært godt for Trondheims-klubben.

På denne tiden i fjor hadde RBK solgt rundt 500 sesongkort. Nå har de allerede solgt 1400 kort, altså 900 mer enn i fjor

Kjernen har hatt mye å glede seg over i 2015. Foto: NTB Scanpix

— Folk skjønner at det er en fordel å ha sesongkort. Både med tanke på cupfinalebilletter, gode plasser på stadion og andre fordeler et sesongkort gir, forteller daglig leder- og arrangementssjef, Tove Moe Dyrhaug til Adresseavisen.

Hun tror ikke at interessen for Rosenborg kommer til å falle med det første.

— Spillerne leverer god og angrepsvillig fotball. Jeg kan ikke skjønne dersom folk velger å ikke komme tilbake til kamp, fortsetter hun.

Skal reise mer i Trøndelag

Målet for totalt salg for 2016 er på 8200 sesongkort. Det er en liten økning i forhold til målet i fjor, som var på 7600. — Laget trener knallhardt hver dag for å underholde på stadion. Vi jobber systematisk utenfor banen for å øke interessen enda mer, sier Dyrhaug.

Hun bekrefter at klubben kommer til å reise rundt i distriktene for å være en klubb som ikke bare en Trondheims-klubb.

— Vi blir å reise litt, ha temakamper som for eksempel en familiedag på Lerkendal, sier hun videre.

Hun hadde ikke forventet at økningen for 2015-sesongen skulle være så høy.

— Vi fikk en fantastisk start med fullsatt Lerkendal og siden har det egentlig vært fantastisk. Det er morsommere å være på stadion på kamp enn hjemme, avslutter Dyrhaug.