Tide er enige med Brann om å forlenge sin sponsoravtale.
Etter det BT erfarer, vil avtalen gi klubben cirka 1 million kroner.
— Vi har vært med Brann i mange år og har også vært synlige på drakten i årevis, så vi føler vi hører til der. Rent kommersielt har vi godt utbytte av å være med Brann, sier Tides konsernsjef Roger Harkestad til BT. Han får se firmalogoen på Brann-spillernes strømper neste sesong.
Nedrykksklausul og ettårskontrakt
Partenes nye avtale strekker seg over ett år, med opsjon om forlengelse.
— Det har variert litt om vi har hatt ettårs- eller toårsavtaler. Men vi har en intensjon om å være med Brann på lang sikt. For oss var det også viktig å sende et signal ved å forlenge før divisjonsstatusen er avklart, sier Harkestad.
Som de fleste Brann-sponsorer, har Tide sikret seg en nedrykksklausul i avtalen. Det betyr at sponsorbeløpet blir mindre dersom Brann må spille i 1.-divisjon.
Flere har forlenget
Branns salgssjef Vibeke Johannesen mener det er avgjørende å få sponsoravtaler i havn så tidlig som mulig.
— At store aktører signerer avtaler uten at divisjonsstatusen er avklart, viser at de har hjertet i Brann, men også at et kommersielt samarbeid med klubben har stor verdi for dem uavhengig av divisjon.
Flere andre store sponsorer har tidligere i høst forlenget med Brann, mens den mangeårige støttespilleren BKK valgte å si nei til å bli med Brann videre.
Sponsorekspert Jakob Lund har uttalt til BT at det er god timing å forlenge sponsoravtaler med Brann når klubben sliter sportslig.
— Fordi sponsorene med all tydelighet viser at de står på Brann og byens side. Det er godt sponsorhåndverk, uansett om Brann skulle gå ned, sa Lund.