Lokalavisen for Lindesnesregionen hadde en nedgang på 257 eksemplarer for papiravisen og har nå et godkjent opplag på 5.842 eksemplarer. Avisen har mistet noe annonsevolum, men har stabilisert de digitale inntektene.

— Inntektsøkning på reklameinnstikk og effekten av prisøkninger har medvirket til at driftsinntektene likevel fikk en moderat økning, skriver styret i årsmeldingen.

Styret beskriver året som turbulent og utfordrende for de ansatte.

— Ledelsen har økt prioritering på sykefraværet ved blant annet å ha fokus på forutsigbarhet, åpenhet og tilbakemeldinger, skriver de i årsberetningen.

Som de fleste aviser, jobber Lindesnes mer og mer digitalt. Avisen har satt i gang et prosjekt for å kunne tilby hele avisen på både papir og digitalt.

— Etter styrets oppfatning vil dette medvirke til økt etterspørsel etter avisens produkter og annonsekanaler, mener styret.

Fridtjof Nygaard overtok i februar i år som sjefredaktør etter Svein Enersen. Per Henrik Didriksen overtok som daglig leder halvveis ut i 2013.

Lindesnes AS
20132012
Inntekter32,831,8
Ord. avskrivninger0,60,5
Driftsresultat2,20,1
Resultat før skatt2,40,3
Anleggsmidler8,99,3
Omløpsmidler12,810,2
Egenkapital11,49,7
Langsiktig gjeld0,61,0
Kortsiktig gjeld9,78,8
Regnskapets info.nivå{smile}{smile}
Inntjening{smile}{numb}
Betalingsevne{smile}{numb}
Egenkapitalandel{smile}{smile}
(Alle tall i millioner kroner)