Med alle åtte finalistene i boks, er det klart for sluttspillet i Årets Sørlandsbedrift 2015. I den grad det har vært mulig, er kvartfinalene satt opp slik at «beslektede» bedrifter møter hverandre i kamp. Avstemningen foregår i 48 timer per finale, og det kan kun stemmes én gang fra hver mobiltelefon.
1. kvartfinale: Norsk Oppdrettservice vs. Smaken av Grimstad (søndag 27. september)
Aust mot Vest-Agder og frukt— og grønnsaksprodukter mot fiskeoppdrett er oppskriften når Smaken av Grimstad møter rognkjeksoppdretterne fra flekkefjordfirmaet Norsk Oppdrettsservice i årets første kvartfinale.Sistnevnte har gått fra nesten-konkurs til supersuksess på kort tid med forretningsideen om å bruke rognkjeks i stedet for medisiner til å fjerne lus fra oppdrettslaks. Smaken av Grimstad betyr mye for bøndene i det tradisjonsrike landbruksområdet rundt Grimstad og har et bredt spekter sunne, kortreiste produkter i moderne forpakning.
2. kvartfinale: Glencore vs. Beckmann (onsdag 30. september)
Tradisjonsrike og solide kristiansandsbedrifter møtes til dyst i den andre kvartfinalen. Glencore viser vei på flere områder, blant annet hms, og har en milliardinvestering i nytt kobberelektrolyseanlegg på trappene. Beckmann har opparbeidet seg en sterk merkevare og har en ledende posisjon i markedet for skolesekker.
3. kvartfinale: Norgesenergi vs. Palmesus (søndag 4. oktober)
To nasjonale merkenavn møtes i den tredje kvartfinalen. Norgesenergi er en vellykket gründerhistorie og et selskap som har klart å slå seg inn i et konkurranseutsatt marked — nå også med ekspansjon ut i Norden.Palmesus har på en imponerende måte klart å holde økonomisk kontroll på en helt annen måte enn de fleste andre festivaler.
4. kvartfinale: Phonero vs. Blivakker.no (onsdag 7. oktober)
I den fjerde og siste kvartfinalen er det duket for et digitalt oppgjør mellom Phonero, som har klart å opparbeide seg en posisjon i telekombransjen som betyr noe nasjonalt, og Blivakker.no, som på seks år har gått fra 0 til 200 millioner kroner i nettsalg av merkevareprodukter innen kosmetikk, hår og personlig velvære.