PÅ SERVICE: Flynonstops eneste fly har vært til vedlikehold i Amsterdam søndag. Foto: Embraer

KRISTIANSAND: – Med tanke på at vi skal fly så mye fremover ville vi gjøre det første vedlikeholdet i et kontrollert miljø i hangar. I og med at vi ikke har hangar i Kristiansand måtte vi leie inn en av våre partnere som har flydd for oss til Nice i dag morges og Paris i ettermiddag, sier administrerende direktør Daniel Lundberg i Flynonstop.

– Ingenting galt

– Hva var galt med flyet deres?

– Ingenting. Dette var bare en normal rutinesjekk.

Passasjerene har flydd med innleid fly fra Estonian Air på avgangen til Nice klokka 07.00 i morges og til Paris klokka 13.20. Returreisene fra Frankrike til Kristiansand har vært preget av forsinkelser. På hjemmesiden til flyplassen Charles de Gaulle i Paris er det opplyst at dagens avreise var forsinket med 59 minutter. Fra Nice tok flyet av 37 minutter senere enn den oppsatte ruten til Kristiansand.

FØRSTE STOPP: Flynonstops eneste fly, "Elias", ble hentet i Brasil 15. april. Her er direktør Daniel Lundberg kommet ut av flyet etter en noe hard første landing i brennhete Natal på vei til Norge.

– Flyet fra Nice landet ti minutter forsinket på Kjevik og flyet fra Paris landet 37 minutter forsinket, kommenterer direktøren.

Informerte passasjerene

Flynonstops Embraer 190, som er selskapets eneste fly, har vært på service i Amsterdam og returnerte til Kristiansand like før klokka 17.00. – Vi har nå fått testet vårt system. Dette var en bra mulighet til å gjøre det, mener Lundberg.

Han har personlig vært på Kjevik og informert de reisende om at de skulle fly med innleid fly søndag.

– Alle er takknemlige for at jeg var der og forklarte dette. Det er viktig med god kommunikasjon og god dialog, mener direktøren.

– Vi har hatt vårt sitt eget kabinpersonale om bord, egen merkevare, eget servicekonsept, Ipad og vi har flydd på tiden fra Kjevik. Så alt har gått som normalt, sier Lundberg.

Klokka 19.25 i kveld flyr Flynonstop til London med eget fly.