Reklamekampanjen har en prislapp på over 1,5 milliarder kroner, og Jerry Seinfeld får over 50 millioner kroner for oppdraget, skriver The Wall Street Journal. Ifølge avisen skal Seinfeld blant annet stille opp sammen med Microsoft-grunnlegger Bill Gates i reklameinnslag på fjernsyn. Microsoft har måttet tåle kritikk for den siste versjonen av sitt operativstem, Windows Vista, og reklamekampanjen skal angivelig være et forsøk på å møte denne kritikken. Reklamebyrået Crispin Porter + Bogusky står bak kampanjen, der slagordet «Windows, Not Walls» (vinduer, ikke vegger) skal stå sentralt. Budskapet er at Microsoft ønsker å fjerne hindre som gjør det vanskelig for folk å møtes, og ideer å utveksles på internett. 54-år gamle Seinfeld, som på 1990-tallet hadde stor suksess med TV-serien oppkalt etter seg selv, er ingen nybegynner innenfor markedsføring. Tidligere har han blant annet stilt opp for kredittkortgiganten American Express. I serien på 90-tallet sto for øvrig datamaskiner fra Microsofts konkurrent Apple sentralt plassert i Seinfelds leilighet. Seinfeld var nylig også særdeles dyktig til å markedsføre sin egen tegnefilm «Bee Movie». Høydepunktet i den kampanjen var da han troppet opp på filmfestivalen i Cannes, iført et biekostyme.