– Vi sendte over vårt siste tilbud til Get klokka 23.40, tjue minutter før fristen, og var forberedt på å fortsette en forhandling om ny avtale på overtid. Men vi hørte ikke noe mer fra Get og ved midnatt skrudde de av signalene våre, sier organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2 til NTB.

I en pressemelding sendt ut 00.11 natt til mandag skriver Telia Norge, som Get er en del av:

«Egmont-eide TV2 og Get har ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale. Dermed mister Gets kunder muligheten til å se på TV2 sine kanaler fra og med i dag. Get er positive til å gjenoppta forhandlingene så raskt som mulig for å finne en løsning.»

– Vi beklager veldig overfor alle våre kunder. Dette er ikke en løsning vi har ønsket. Vi har jobbet hardt for å komme til enighet, men vi har dessverre ikke klart det, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge i pressemeldingen.

– Vi ønsker fortsatt å finne en god løsning med TV2, slik at vi sammen kan fortsette å skape gode seeropplevelser i tiden fremover til glede for alle parter. Vår dør står åpen og vi setter oss ned når som helst for å forhandle videre, sier Kaalen.

Avtalen som reforhandles regulerer hvor mye Get skal betale for TV 2s kanaler, slik at de kan legge kanalene i pakkene som de selger til sine kunder.

I en pressemelding sendt ut klokka 00.50 natt til mandag sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2:

– Det er helt tydelig at svenske Telia aldri var interessert i å bli enig med TV 2. Telia har gitt oss tre tilbud i forhandlingene, alle ligger under det de betaler i dag, og Telia har allerede den laveste prisen i markedet. Vi har aldri noen gang opplevd at en distributør starter en forhandling med å tilby oss vesentlig mindre. Det er jo ikke sånn at Gets TV-pakke har blitt billigere.