VENNESLA: Dette banneret ble satt opp ved Trend Vennesla i 14-tiden tirsdag.

Banneret, som viser en naken dame i snøen, påstår at den lettkledde kvinnen ikke fryser fordi hun har på seg varmesåler.

Hvorvidt påstanden er korrekt eller ikke, er uvisst. Men at det 48 kvadratmeter store banneret vil vekke oppsikt i Vennesla, er ikke innehaveren i tvil om.

— Det blir vel ikke hengende lenge, det er jo Vennesla, sier daglig leder Bjørn Linjord til Fædrelandsvennen.

— Vi får se hvordan reaksjonene blir nå fremover, så får vi rive det ned igjen hvis det blir for vilt.

Slik så det ut da butikken skulle markedsføre pattesalve. Foto: Kjartan Bjelland

— Hva er hensikten med denne reklamen?

— Poenget er at hun er trådløs, og produktet er varmesåler som kan styres trådløst med en fjernkontroll, sier Linjord.

— Er det ikke litt på kanten?

— Det er for å sette det litt på spissen. Det må synes litt. Utenom de vanlige annonsene er det gøy å stunte litt med sånne bilder.

— Hvem er kvinnen på bildet?

— Det er en dame vi fant på nettet. Vi lastet ned fra en bildebank som brukes til reklame, så det er nok ingen lokal kvinne.

Butikken har også tidligere hatt kampanjer som har vakt oppsikt. En gang i en julekampanje hvor de markedsførte luftgevær, en annen da de skulle selge pattesalve.

Etter den sistnevnte kampanjen grep Forbrukerrådet inn. Det forundrer ikke Linjord om det samme skjer igjen.

— Det blir vel enten dem eller veivesenet. Jeg tror ikke den blir hengende lenge. Den får henge til det blir noe bråk, sier Linjord.