OSLO: Fra et månedlig gjennomsnitt for hele befolkningen på mellom 50 og 100 millioner kroner i 1998, steg gjennomsnittet til 600 millioner i siste halvdel av 1999. — Økningen skyldes blant annet en sterk vekst i handelen med aksjer, sier prosjektleder Ingvar Tjøstheim ved Norsk Regnesentral til Aftenposten.Sammen med MMI står Norsk Regnesentral bak undersøkelsen e-handelsbarometeret, som er utarbeidet for bransjeforeningen eforum. Fortsatt er andelen menn som handler over Internett mer enn dobbelt så høy som andelen kvinner. Damene kommer imidlertid raskt etter, for kvinneandelen øker merkbart, etter at teknologiinteresserte menn har dominert første fase av utviklingen. CD-plater og andre musikkprodukter er den varegruppen det selges mest av til nordmenn via Internett. Nærmere en kvart million nordmenn hadde ved utgangen av 1999 handlet musikkprodukter elektronisk, skriver Aftenposten.