KRISTIANSAND: – Det virker som at kundetelefonen har sviktet. Jeg kommer ikke gjennom til driftsingeinøren, sier daglig leder i selskaper, Gunnar Haddeland, til fvn.no.

Fvn.no har i dag og i går fått telefoner fra flere fortvilte bomkunder som har ventet på telefon, men uten å komme fram.

– Det har sikkert vært problemer både i går og i dag. Det er i alle fall ikke mulig å komme gjennom. Jeg vet ikke om det er telefonkapasiteten som er årsaken, men det er mange som ringer, sier Haddeland.

Selskapet oppfordrer nå om å sende e-post eller å prøve igjen senere.

Daglig leder i det gamle bompengeselskapet, Kjell Riseng, skriver i en mail til fvn.no at de har fått masse telefoner om endringene. De kan ikke hjelpe til.

— Dessverre så nytter det ikke å ringe til ”gamle” KB for vi har ikke det systemet som nå Nye KB har og kan derfor ikke hjelpe de kundene, skriver Riseng.