KRISTIANSAND: Det viser Avinors tall for januar og februar, for små og mellomstore flyplasser. Samtlige kanselleringer var det SAS Braathens som sto for. De to månedene ble 166 fly kansellert.Kjevik er verst stilt både når det gjelder kanselleringer både når det gjelder ankomster og avganger. Bare når det gjelder kansellerte avganger i februar ligger Stavanger noe høyere.Kjevik har i tillegg opplevd langt flere forsinkelser enn tidligere år. Til sammen 433. Vant til det

— Vi begynner å bli vant til dette. Det er tredje gang det er noe tull med flyet, sier Tor Espen Johnsen fra Lillesand. Han kom til Kjevik fra Bergen kl. 14 i går, nær halvannen time forsinket.I går ble to avganger fra Kjevik kansellert. Begge på grunn av tekniske feil. I tillegg var det flere forsinkelser. Det føyer seg fint inn rekken. Fortsetter det slik, risikerer Kjevik at omdømmet blir sterkt svekket.- Tidligere har Kjevik vært kjent for sin punktlighet, men hittil i år har det ikke vært noe å juble for, sier Iver Holter-Andersen, markedssjef i Avinor. Spesielt utsatt

Alle forsinkelsene på Kjevik bekymrer Avinor.- Kjevik er spesielt utsatt, siden vi konkurrerer med buss og tog på trafikken til Oslo. Konkurransen med buss og tog er derfor sterkere her enn på andre flyplasser, sier lufthavnsjef Morten Wathne, som sier forsinkelsene og kanselleringene i hovedsak skyldes tre forhold: været, tekniske feil og sykemeldingene blant pilotene.- Og siden det nesten bare er SAS Braathens som flyr på Kjevik, gir problemene i selskapet ekstra store utslag her, sammenlignet med andre flyplasser, sier Wathne.Passasjerene som måtte vente på flyet i går, ga klart uttrykk for en tynnslitt tillit til flyplassen.- Men det gjelder ikke bare Kjevik, det gjelder flytrafikken generelt, sier Håkon Hansen som venter på flyet til Bergen. Det har han gjort i halvannen time.- Dere skulle hatt Norwegian her nede. Da hadde det nok blitt bedre, sier kollega Dankert Johannesen.