KRISTIANSAND: En skuffet daglig leder ved Villkatt Gocart, Jarle Sundt må nå se på at et snekkerfirma river banen som kostet ham 300.000 kroner, og som var ny for bare 3 år siden.

— Vi gir oss ikke. Vi kommer tilbake, et eller annet sted, en eller annen gang, sier en kampklar Sundt.

Etter at bygget i Rigetjønnveien nylig ble solgt, og leiekontrakten til Sundt utløp, skal hallen nå brukes som lager. Dermed tvinges Sundt ut av hallen hvor han har drevet gocart-firmaet siden 15. mars 2000. — Jeg har lett etter et nytt, godt egnet lokale i flere måneder, men det ser ikke lyst ut. Jeg ber på mine knær om at noen må hjelpe oss, sier Sundt fortvilet til fvn.no.

Artikkelen fortsetter under bildet.

BRUK OG KAST: Her kastes en gocartbane. Foto: Håvard Bjørnevik. Dyr business

Sundt har vært i dialog med flere potensielle haller, men de fleste steder blir det for dyrt for ham.

— Det er ikke akkurat big business å drive med innendørs-gocart, sier Sundt.

Cartene som brukes innendørs går på en spesiell miljøvennlig bensin som koster 25 kroner literen. I tillegg peker Sundt på at cartene hele tiden må overhales og fornyes.

- Har du vurdert å gå over til utendørskjøring dersom du ikke finner en egnet hall?

— Nei, det er ikke aktuelt. Det er vi som må ta i mot skuffede kunder som på grunn av regnvær ikke har fått kjøre på utendørsbanene i regionen, påpeker Sundt.

Nå rives altså selve banen i Kristiansand, men gocartene er foreløpig ikke til salgs. De er satt bort et hemmelig sted - for at de snarlig skal tas i bruk igjen.

— De er ikke til salgs. Det er nemlig ikke aktuelt å legge ned. Du må ikke skrive det; vi kommer tilbake, sier en engasjert daglig leder, som i siste instans vil bygge egen hall dersom ingen er villige til å leie ut lokaler til ham.

I løpet av de over 8 årene som Villkatt har drevet med gocart i hallen, har Sundt bygget og revet totalt 4 baner.

— Banen vi river nå var landets eneste toetasjes-bane, sukker Sundt.

ANDERLEDES: Banen i Kristiansand var Norges eneste 2. etasjes gocart-bane.