KRISTIANSAND: Det sier Tor Børre Langedahl til Fædrelandsvennen.Han er divisjonsdirektør for mellomstore flyplasser i Avinor, og begrunner halveringen i nattskiftet på Kjevik slik:— Vi har lagt opp driften ut fra en gjennomsnittlig beregning som tar utgangspunkt i normal drift.- Inngår snørydding i normal drift?- Det kan selvsagt komme så mye snø at det blir behov for ytterligere bemanning. - Folk som har bakvakt?- Nei. Vi har ingen hjemmevaktavtale. Da ber vi folk jobbe overtid. Vi kan ikke legge opp til en drift som tar utgangspunkt i worst case. Det ville bli utrolig kostbart. Men vi har bestilt et nytt system for værvarsling.Tor Børre Langedahl sier at forholdene på Kjevik ikke er unike i norsk sammenheng.- Vi må tenke sikkerhet og økonomi. Derfor har vi konsentrert mest mulig av staben til dagtid i stedet for å smøre tynt utover hele døgnet.- Når får Kjevik den ekstra bremsevogna som ble lovet i vinter?- Den saken skal jeg ta opp med flyplassens driftssjef. Så får vi vurdere om vogna skal kjøpes eller leies.