Det var Superintelligenz, internavisen til Gimlekollen Mediesenter i Kristiansand, som torsdag kunne fortelle den spesielle historien.
Runar Tonheim hadde problemer med PCen, og skulle sende den inn på garantiordning til IBM Norge.
— Etter å ha printet ut pakkelapper var en transportør innom og hentet pc-pakken min, forteller han.
— Adresselappene jeg fikk la jeg ved pakken, da transportør skulle sørge for at alt ble ordnet i forbindelse med forsendelsen, sier Tonheim.
Gebiss
Men servicesenteret til IBM i Tsjekkia tok kontakt, og sa at pakken var kommet med hans navn. Den inneholdt flere bittavstøpninger som brukes til å lage gebiss.
— Hvor PC-en min er blitt av, aner jeg ikke. Og jeg ser den nok aldri igjen. Men jeg forventer at DHL sørger for at jeg får kompensasjon for PC-en jeg mangler, forteller kristiansanderen.
Fikk avstøpningene
Hva angår bittavstøpningene, kom disse og pasientenes navn tilbake fra IBMs servicesenter i Tsjekkia. Pakken står nå på hans kontor.
— Til uka må jeg ta kontakt med tannklinikken i Kristiansand slik at de får tilbake sine varer, sier Tonheim.
Han aner ikke hvor PC-en er. Så spørsmålet er om den ble sent til gebissprodusenten i utlandet eller ikke.