KRISTIANSAND: — Det er små marginer i denne bransjen og driftsopplegget som var, viste seg ikke å bære. Derfor valgte den daværende driveren å gå til skifteretten. Det skjedde for en måneds tid siden, sier distriktssjef Mette Voldheim i Statoil Agder.- Det er ikke de store beløpene involvert i konkursen, men jeg ønsker ikke å gå ut med beløp eller detaljer i forbindelse med saken, føyer hun til.- Hva skjer videre?- Nå arbeider vi videre med å få til en avtale med en ny driver. Vi har hatt henvendelser fra flere interessenter og er nå i en forhandlingsfase. Hvor fort vi kan ha en ny avtale i havn, kan jeg ikke si noe om, sier Voldheim.Mens bensinstasjonen er konkurs og stengt, går pumpene som normalt. Men vaskemaskinen, kiosken og det lille verkstedet er lukket inntil videre.Distriktssjef Voldheim sier at det ikke er avgjort hva slags konsept stasjonen skal drives etter, men i utgangspunktet ønsker Statoil at det skal være en bemannet stasjon med et verksted der folk kan så skiftet dekk og gjort småreparasjoner.- Vi vet at behovet er til stede for en slik type stasjon, derfor ønsker vi å fortsette etter dette opplegget. Selv om ingenting er bestemt, er det neppe aktuelt med en automatstasjon i Elvegaten, sier Mette Voldheim.- Men hvordan skal det kunne bære seg når det samme opplegget ga konkurs for den forrige driveren?- Jeg ønsker ikke å kommentere måten det har vært drevet på. Men med de små marginene som er i bransjen, må vi nok ha en driver som selv kan stå bak disken, sier distriktssjef Mette Voldheim.terje.andersen@fvn.no