SØGNE: Spørsmålet var om den ville bli høyere enn nabo Gunnar Larsen (170 cm), eller om den også ville passere Jostein Andreassen (187 cm).

Etter at Andreassen samlet på all reklamen han fikk på ett år, ble resultatet en bunke på 176 cm.

— Så da var det egentlig naboen som vant. Men vi har ikke vedet om noe spesielt, sier Jostein Andreassen.

Tok plass

Nå er fjorårets reklame kastet i papirdunken. Alt sammen veide 63 kilo og fylte halve dunken.

— Det var godt å få det vekk. Det tok ganske mye plass etter hvert, sier Jostein Andreassen.

Etter en gjennomgang av bunka, kunne han slå fast at veldig mye av reklamen dreide seg om mobiltelefon. Men også hvitevarer er det blitt brukt mye papir på å beskrive.

— Man begynner å tenke litt. Det er jo folk som skal sitte og jobbe med dette slik at det skal se fint ut. Og så må det kjøpes papir, og reklamen skal distribueres. Alt dette er det jo vi som kunder, som må betale for, sier Andreassen.

— Har du lest noe av reklamen?

— Å ja, det har jeg. Og jeg kommer ikke til å slutte å ta imot reklame heller, sier han.

Mer i år

Selv om Andreassen synes det er greit med reklame, så synes han det holder nå. Han trenger ikke akkurat mer.

— Jeg tror nok det bare øker på. Hadde jeg gjort det samme i 2007, hadde jeg nok fått enda mer reklame.

Men det har ikke Jostein Andreassen tenkt å gjøre. Selv om bunka da kanskje hadde passert 187 cm.