Samtlige Oppdrift-kommuner (Kragerø, Nome, Risør og Tvedestrand) er med i reiselivsprosjektet, men utgangspunktet er forskjellig for hver enkelt kommune. Analyse— og rådgivningsfirmaet «Mimir AS», som har spesialisert seg på reiselivsutvikling, har det faglige ansvaret for å tilpasse prosjektet.

Næringskonsulent Mads Oppegaard sier et av målene i Tvedestrand er å skape en bedre identitesfølelse. Tvedestrand skal bli et bedre sted for innbyggerne, og samtidig et mer attraktivt reisemål.

Som et ledd i dette arbeidet er det satt ned en ressursgruppe som følger fire samlinger der ulike temaer blir tatt opp. Blant annet setter Mimir fokus på hvilket budskap Tvedestrand sender til omverdenen, og hvordan det er mulig å jobbe med sitt image.

Det blir dessuten sett på hva som er Tvedestrands kjerneverdier og attraksjonskraft, og hvordan byen kan bli et foretrukket reisemål i fremtiden. Dette er blant innholdet i den andre temasamlingen som er lagt til Nes Verk førstkommende torsdag.

Ressursgruppen består av personer med ulik bakgrunn, og disse skal etter at reiselivsprosjektet er avsluttet komme med innspill om hvilke grep Tvedestrand kan gjøre for å skape kombinasjonen av det gode bo- og feriested.