GRIMSTAD: «Reklame for Alvor» er reklamebransjens årlige dugnad for en ideell sak. Premien for å vinne denne prisen er at hele bransjen på dugnad skal lage en reklamefilm og en kampanje for vinneren.

— Dette har vi drømt om i mange år. Vi har søkt i flere år og nå var det vår tur. Vi er så lykkelige, sier Ada Sofie Austegard i stiftelsen, til NRK.

På sin hjemmeside skriver stiftelsen at de siden starten har søkt om «Reklame for Alvor», men ikke nådd helt opp. Men i år gikk de til topps. Kampanjen skal lanseres i 2010, samme år som stiftelsen markerer 10 års arbeid for en barndom uten vold.

— Det å vinne betyr at problemstillingene vi jobber med blir belyst på en måte vi ellers ikke hadde hatt mulighet til å gjøre. Det vil bli laget profesjonelle informasjons og reklamekampanjer, ikke for å fremheve Stine Sofies Stiftelse, men for å bevisstgjøre samfunnet om de utfordringene vi jobber med hver dag, skriver prosjektleder i Stine Sofies Stiftelse, Richard A. Nordahl, på stiftelsens egen hjemmeside.