KRISTIANSAND: Innimellom låtene fra sin nye cd «Laksefeber» benyttet de anledningen til å reklamere for cd-en, og opplyste hvor den var å få kjøpt.Frontfigurene Per Gunnar Stølen og Frank R. Fjellvang var storfornøyde med å få oppgaven å telle ned fra uke 27 til uke 26, og dermed muligheten til å markedsføre gruppa og produktet.— Javisst, det er kjempebra. Vi er veldig glade for å være med på dette, bekreftet Frank R. Fjellvang etter siste gitarriff. Da hadde gruppa spilt fem låter fra den nye cd-en.Kai Erland er kommunal ansatt prosjektleder for tusenårs-nedtellingen. Han ble overrumplet av Fædrelandsvennens spørsmål om det er i riktig å gi en kommersiell gruppe anledning til å bruke nedtellingen til å selge seg selv.- Hvis det oppfattes slik, så er det et overtramp fra min side. Jeg så for meg at dette var kultur i vid forstand, og har invitert dem ut fra et kultursynspunkt, sier Erland.- Vil andre grupper som er ute med ny plate få slippe til?- Nei. Det vil vi si nei til. Jeg skulle kanskje gransket dette opplegget litt nærmere. Men de har jo en ryddig profil for fisk og natur.- Hva er kriteriene for å bli valgt ut til å få oppgaven med å telle ned?- Det skal være enkeltpersoner, foreninger eller organisasjoner, som til sammen speiler et mangfold av aktiviteter i kommunen. Politiske partier og bedrifter sier vi nei til. Før har det vært hip-hop, forrige gang var det Amnesty - som er litt stillestående, og da syntes jeg det passet bra med denne gruppa nå. Men jeg vil gå nøye gjennom lista framover, og ta det du sier til etterretning. Spørsmålet her er hvor kultur blir kommers, medgir Erland.PS: Tusenårsmottoet til Stølen/Fjellvang lyder slik: Bruk naturen! La auren og laksen leve!