KRISTIANSAND: — Vi bruker seks minutter på hver bil, så her går det unna, sier Marlow Lee Andersen i Agder Taxi. Han var en av to som i går hadde jobben med å omprogrammere alle betalingsterminalene i de til sammen 97 drosjebilene til Agder Taxi. På selskapets sentral i Tinnheia stod bilene bokstavlig talt i kø fra morgen til sent på kveld for å få rettet opp taksametrene sine.Det var mandag at Fædrelandsvennen skrev at kvitteringen som kunder som betaler med kort får fra Agder Taxi, inneholdt all den informasjon som en svindler trenger for å tappe passasjerenes konto.- Jeg er veldig glad for at vi så raskt klarte å finne en løsning på problemet. Fra i dag av vil ikke et eneste av sifrene på kortinnehavers kontonummer vises på kundens drosjekvittering, sier daglig leder Reidar Flaten i Agder Taxi.Han sier at det i Agder Taxi aldri var noe spørsmål om taksametrene skulle justeres i tråd med anbefalingen fra Teller (tidligere Visa Norge). - Vi må bare være glad for at ingen av våre kunder ser ut til å ha blitt utsatt for svindel som en følge av at det var mulig å lese informasjonen om kundenes kontornummer og kredittkortets utløpsdato på kvitteringen, sier Reidar Flaten.Ifølge sjåfør Frank Albrecht hadde flere passasjerer merket seg oppslaget i Fædrelandsvennen om risikoen for misbruk av taxikvitteringene.Styret i Agder Taxi har bestemt seg for å installere et helt nytt såkalt GPRS-system i bilene. Det betyr at kommunikasjonen mellom bilene og sentral blir langt bedre enn i dag.