KRISTIANSAND: — Vi må nå ta selvkritikk på at det har vært mye telefoner til oss, som vi ikke har kunnet svare godt nok på. Kundene har ofte informasjon til oss, og vi har informasjon vi vil gi til kundene. Og på grunn av den store pågangen, har ikke kommunikasjonen vært god nok, sier Erik Boysen, konserndirektør nett i Agder Energi, til fvn.no.

Han påpeker at Agder Energi nå jobber med å få på plass andre løsninger, som vil gjøre kommunikasjonen med strømkunder mere tilfredsstillende.

— Vi jobber nå med et prosjekt på SMS. Dette er noe vi jobber veldig aktivt med, og er et område vi har veldig lyst til å forbedre oss på, slår Boysen fast.

På det meste var 9000 kunder uten strøm fredag. Og foruten kommunikasjonsproblemene, var det tung våt snø som voldet Agder Energi mest hodebry i helgen.

— Det vi ser er at vi har fått mye tung og våt snø. I noen områder har vi fått nesten en meter. Det som er det store problemet er at vi har 5000 km med ledninger gjennom skogsterreng, og trær velter og faller over ledningene, påpeker Boysen.

Han mener at for å ha unngått å få trær over ledningsnettet, måtte ryddelinjen ha vært 20-30 meter bred.

Boysen påpeker at mannskapet som har vært ute i helga har hatt en tøff jobb.

— Vi har blant annet hatt store problemer med fremkommeligheten. En del steder var ikke veien brøyta. Det har ført til at vi har blitt forsinket i rettingsarbeidet, sier han.

— Fra vårt ståsted som leverandør, har værsituasjonen i helgen vært den verste situasjonen vi kan få.

Mandag morgen var fem strømkunder fremdeles uten strøm.