AUDNEDAL KONSMO— Jeg trodde jeg hadde glemt å poste det. Det var litt rart at det aldri kom frem, så vi lurte jo litt, sier Marit Vrålstad (7).Fra Vrålstad der Marit bor, til Øvre Helle hos kort-mottaker, er det knappe sju kilometer. Kortet ble postet 18. desember, men kom ikke frem før torsdag i forrige uke.Malin Bakke (7) ble veldig overrasket da hun så kortet i postkassen, én og en halv måned etter jul.- Det var litt gøy å få julekort i februar. Da jeg så det i postkassen, trodde jeg vi hadde glemt å ta det inn i julen, sier Malin.Nå har hun hengt opp julekortet på veggen sammen med de andre kortene hun fikk i fjor jul.- Det er jo koselig å ha jul helt til februar, sier mor til Malin, Lisa Bakke. Hun ble like overrasket som datteren over å finne julekortet i postkassen.Hvorfor det har tatt så lang tid, vet de ikke.- Bare om posten har sendt kortet via Singapore, skjønner jeg hvordan det kan ta så lang tid. Det hadde gått raskere å sende kortet med gammel budstikke, da hadde kortet vært fremme i løpet av dagen, sier faren til Marit, Alf Rune Vrålstad. Mor, Turid Vrålstad, er oppgitt over Posten.- Posten har skyldt på stor pågang med netthandel i julen, men pågangen varer da neppe til 1. februar. Kortet må ha vært i både øst og vest før det endelig havnet i riktig postkasse, sier Turid.Informasjonssjef for Posten Region Sør, Eivind Rossen, beklager den trege postgangen.- Julekortet må ha blitt liggende et sted i vårt system, og det skal selvsagt ikke skje. Vi har hatt utfordringer på grunn av stor juletrafikk, men dette kortet skulle vært hos mottaker for lenge siden. Vi kan bare beklage, sier Rossen.I følge informasjonssjefen skulle kortet ha vært hos Malin i Øvre Helle i løpet av et døgn.- Vi har dessverre hatt en del tilfeller av for sen postgang, og det er vi smertelig klar over. Vi har gjort flere tiltak for å sikre en bedre juletrafikk i år, sier Rossen.Anette os