KRISTIANSAND: I dagens papirutgave av Fædrelandsvennen reklamerer varehuskjeden Living stort over fire sider.

Men i den ene annonseteksten har det sneket seg inn i en noe uheldig skrivefeil, noe flere av Fædrelandsvennens lesere årvåkent la merke til.

"Ta 2 betal for 3" heter det nemlig i den noe optimistiske reklameteksten for pynteputene til 49,90.

Ser humoren

Varehussjef ved Living, Monica Nævisdal, ler godt da Fædrelandsvennen gjør henne oppmerksom på annonseblemmen.

— Ja, dette var jo litt humor på kvelden. Her har det åpenbart gått litt fort i svingene, sier hun.

- Jeg hadde ikke hørt om dette før du ringte, men de har sikkert fått høre det i kassa i dag, og de ansatte har nok ledd godt av det også. Det er en skrivefeil, og det skal selvfølgelig ikke skje, sier hun.

Det er varehuskjedens markedsavdeling, som ligger i Stavanger, som står svar skyldig for den noe uortodokse reklamevarianten.

- Heldigvis skjønner nok alle at dette bare er en skrivefeil. Men det er bra at andre er bedre på korrekturlesning enn oss. Jeg skal ta kontakt med markedsavdelingen og oppfordre til litt bedre korrekturlesning neste gang, sier hun.

God start

I forrige uke skrev Fædrelandsvennen om åpningen av varehuset på Sørlandstunet, som trakk langt flere besøkende enn Nævisdal hadde forventet, med flere tusen besøkende. Køen stod lang utenfor det nye varehuset i Sørlandsparken torsdag morgen, lenge før dørene åpnet klokken 07.00. Men det spørs om ikke reklametekstene trenger litt mer finpuss for å holde trykket oppe i månedene fremover.