KRISTIANSAND: — Det er viktig å ta et tak for klubben. Og dette er mye greiere enn å selge lodd, slik jeg gjorde i Radar. Det sier forsvarsspiller på Donns rekruttlag, Ingrid Vigeland, og losser en ny bunke telefonkataloger inn i bilen.Siden fredag har de holdt på, medlemmene i «lakkskoklubben». Fram til 26. juni skal Telefonkatalogen distribueres til 32.430 husstander og 8983 bedrifter i Kristiansand kommune. Rundt 250 medlemmer i alderen 12 til 76 år (eldstemann er den evigunge old boys-kjempen Leif Sørensen) jobbe dugnad for å sikre Donn kjærkomne 230.000 kroner i klubbkassa.- Sammen med kontingentene og Sebra Cup på sensommeren er denne distribusjonen vår viktigste inntektskilde, bekrefter Svein Ivar Skeie (58). Sammen med oppmann for damelaget, Frithjof Jakobsen (44), organiserer han på 15. året den storstilte katalogdugnaden.- I tillegg kjører vi hvert år ut drøye 30.000 Biltema-kataloger i Kristiansand, opplyser Skeie.Helt siden slutten av 60-tallet har Donn drevet med distribusjon. Da var det flyveblader som ble delt ut til folket.- De skulle gjerne ut hver 14. dag, så det ble veldig slitsomt i lengden, sier Svein Ivar Skeie. Også pakking av batterier og et stor-lotteri har nå måttet vike for distribusjon av Telefon- og Biltema-katalogene.- Vi er svært godt fornøyde med innsatsen til de lagene og organisasjonene som hjelper oss med distribusjonen, sier Gurli Høeg Ulverud. Hun er informasjonssjef i Eniro Norge AS, som står for utgivelsen av Telefonkatalogen. I disse dager legges 220.000 eksemplarer i postkassene over hele Agder og Telemark.Ifølge TNS Gallup bruker over 14.000 vestegder Telefonkatalogen daglig. Det tilsvarer over 10 prosent av fylkets befolkning over 12 år. 63 prosent av Vest-Agders befolkning over 12 år bruker katalogen årlig.PS! Nytt av året er at nærmere tre millioner mobiltelefonnummer er inkludert i Telefonkatalogen, som har et samlet opplag på 2,8 millioner.