KRISTIANSAND: Tilbake i pøsregnet stod 14 år gamle Erik von Krogh fra Oslo, samt to eldre damer, et par andre voksne og ei lita jente. — Bussen kom i stor fart mot holdeplassen, som var full av folk. Jeg rakte hånda mi opp i været, men bussen bare kjørte rett forbi oss, uten så mye som å sakke farten, forteller Erik.I tre stive timer måtte Erik og fem, seks andre passasjerer vente på neste buss. - Vi ble iskalde. Til slutt søkte vi ly i hotellet som ligger i nærheten. Det var surt og kjedelig, sier Erik.Trude Finseth, som skulle se unggutten trygt av gårde til Oslo, er stekt kritisk til måten selskapet, Nettbuss Sør A/S, håndterte fadesen på.- Vi ringte selskapet og gjorde oppmerksom på det som hadde skjedd. Selskapet opererer jo med plassgaranti, og skulle ha satt opp alternativ skyss. Det ble lovet en maxitaxi, men det kom ingen buss. Det virket som en bløff, forteller Finseth.Til slutt kom beskjeden om at de fikk vente på neste ordinære avgang to timer senere på dagen. Den bussen kom til slutt, men var en time forsinket. Øyvind Hansen, markedssekretær i Nettbuss Sør A/S, beklager det inntrufne.- Sjåføren har forklart at han kjørte av E18 og svingte ned mot bussholdeplassen. Han kunne ikke se at noen ga stopptegn, og antok at de som stod der, skulle med Timeekspressen til Arendal, forteller Hansen.Han sier at sjåførene skal forsikre seg om at det ikke er noen som skal med bussen før de kjører videre.- Vi har jo ikke noe ønske om å kjøre forbi kunder. Det er dem vi lever av, sier han.eirik.vigsnes@fedrelandsvennen.no