LYNGDAL: — I stedet for å måtte dele ut brosjyrer fra seks forskjellige kommuner, slik vi har gjort tidligere, er nå alt samlet i èn såkalt profilbrosjyre for regionen, og en faktabrosjyre med opplysninger om hver av kommunene. Dette blir langt enklere for brukerne, og gir store innsparinger for kommunene, sier reiselivssjef Liv Øyulvstad Lindrupsen i Lyngdal, natur- og næringssjef Odd Arve Kvinnesland i Hægebostad og kulturkonsulent Olaf Eikeland i Farsund.Også Kvinesdal, Flekkefjord og Sirdal er med på prosjektet, som har en kostnad på 685.000 kroner over en toårsperiode. - Størsteparten av beløpet dette har kostet knytter seg til opparbeidelse av logoen og merkevaren for Visit Lister. Det er særlig på distribusjonsbiten vi sparer mest på denne ordningen, forklarer de tre, som stolt presenterte den nye brosjyren onsdag.- Benevnelsen «Norge i miniatyr» er på en måte brukt opp, derfor ville vi ikke bruke den. Men det er jo det Lister-kommunene er, understreker Odd Arve Kvinnesland.Til sammen 60.000 av de to brosjyrene er trykket opp, på norsk, engelsk og tysk. Kommunene ser ikke bort fra at faktabrosjyren allerede må trykkes i nye opplag allerede neste år. TOM ARILD STØLE