KRISTIANSAND: — Fortvilet og uverdig, sier sønnen til den 73 år gamle mannen.I brevet som hans mor mottok torsdag, heter det:«Da vi er gjort kjent med at en av Deres nærmeste har gått bort, vil vi i den anledning gi Dem litt orientering om gravsteiner, og hva vi kan tilby Dem{hellip}»- En unødvendig merbelastning i en vanskelig tid. Ufattelig at dette gravsteinbyrået kan ha så dårlige rutiner, sier sønnen.Firmaet Kristiansand Gravstein i Dronningensgate har ikke bare vært utidig tidlig ute.I brevet er det brukt feil fornavn på hans mor. Men etternavnet er riktig. Det er også adressen.- Far er døende. Det har vi avfunnet oss med. Men han lever tross alt ennå. Og da synes vi det er direkte støtende å bli gjort kjent med priser på gravstein nå. Hvordan de har funnet dette navnet og denne adressen er ubegripelig for oss, sier mannen, som ikke ønsker belastningen med å ha familiens navn i avisen.Vedlagt brevet lå en fargerik brosjyre med eksempler på gravsteiner til angivelig meget gode priser.Brevet er undertegnet Gaute Kvevik, som driver gravsteinfirmaet sammen med sin bror Rune. Sistnevnte beklager sterkt det som har skjedd.- Dette er en svært uheldig glipp. Jeg håper folk forstår at den ikke er gjort i negativ hensikt.Etter at Fædrelandsvennen gjorde brødrene oppmerksom på saken i går, har Gaute Kvevik besøkt familien for å gi blomster og unnskyldninger.Rune Kvevik sier at firmaet baserer seg på dødsannonser i avisen og at adressene hentes fra internett.- Rutinen er at vi venter i to til tre uker etter kunngjøringen før vi sender brev og brosjyre. Jeg kan ikke forstå hvordan denne glippen har oppstått. Jeg beklager på det sterkeste og kan love deg at vi skal gjennomgå rutinene nøye.- Er det blitt vanlig å sende reklamemateriell for gravstein i posten?- Praksisen er ikke enestående, sier Rune Kvevik.